2010. április 16., péntek

Hat gondolkodó kalap

A "hat gondolkodó kalap" módszerről az edddigiekben még csak hallomásból sem értesültem. A róla szóló leírás olvasása közben folyamatosan negatív és pozitv gondoltatok váltották egymást bennem.
Összességében érdekesnek, és igen hatásosnak feltételezem a döntéshozatal folyamatában való alkalmazását, de nem a gyerekek körében. Úgy gondolom a felnőttek érettebb gondolkodása szükséges a módszer lényegének megértéséhez, valamint ahhoz, hogy átlássák miért is van szükség alkamazására.
Pedagógiai szituációban való alkamazását a kis gyerekek körében teljességgel lehetetlennek tartom, sőt talán még a felső tagozaton sem gondolom kivitelezhetőnek működtetését. Az általános iskola különböző tagozatain a gyekeknek még konkrétan megfogalmazott utasításokra, elvárásokra, illetve tanári befolyás általi konfliktus- és vitahelyzetek megoldására van szükségük. A megfelelő korosztálynak a kamaszokat, azaz a középiskolásokat tartom, akik már fel vannak vértezve olyan fokú fegyelemmel és figyelemmel, amely a módszer alkalmazásához szükséges lehet. Azt, hogy a velük való munka során pontosan hogyan tudnám alkamazni, tapasztalatok hiányában, ebben a pillanatban nem tudnám meghatározni, de különböző vitahelyzetekben elképzelhetőnek tartom alakamazását, kivitelezhetőségét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése